Alle evenementen staan hieronder
wo. 22-07-26

Venner (Ommer Bissingh)

Venner, de coverband die haar naam ontleent van het Noorse woord voor vrienden.
De muzikale vriendschap is wat het vijftal verbindt.
V.E.N.N.E.R speelt een stevige mix van bekende en minder bekende pop en rock covers uit de jaren ‘70 t/m ’00.
Met nummers van Fleetwood Mac, Green Day, CCR, Blondie, Volbeat, Anouk, Bon Jovi en veel meer brengt Venner een energieke liveshow vol herkenbare klassiekers.

Bekijk omschrijving
wo. 29-07-26

Back2Back (Ommer Bissingh)

Back2Back is een jonge en energieke allround coverband die niet bang is om een feestje te bouwen. Met bandleden tussen de 19 en 25 jaar oud en een jarenlange vriendschap, spat het speelplezier van het podium. Wat begon als een groep vrienden met een passie voor muziek, is uitgegroeid tot een 6-koppige liveband met een stevig repertoire en een aanstekelijke liveshow.
We brengen een gevarieerd programma met voor ieder wat wils: van de knallers van Bryan Adams en Queen, tot de herkenbare hits van Bløf, Doe Maar en Anouk — bij ons komt alles voorbij. Voeg daar een vleugje funk, disco en guilty pleasures aan toe, en je hebt een avond vol muziek waar je niet stil bij kunt blijven staan.
Poprock en Nederlandse hits in een energiek jasje
Van meezingen tot dansen — wij zorgen voor sfeer
Herkenbare covers van toen en nu, met een eigen twis

Bekijk omschrijving
wo. 05-08-26

Catweazle (Ommer Bissingh)

Catweazle bewijst dat je niet jong hoeft te zijn om herrie te maken. Sterker nog: een beetje ervaring, wat eigenwijsheid en veel lol werken vaak beter. Geen ingewikkelde verhalen, geen kapsones. Gewoon muziek maken zoals het hoort, met een knipoog, veel gitaarwerk en het volume niet te laag.

Met z’n vijven staan ze op het podium alsof ze in hun eigen stamkroeg spelen. Veel gitaar, nummers die ze zelf mooi vinden en samenzang die opvallend vaak goed uitpakt. Catweazle speelt bewust ook liedjes die je niet bij elke coverband hoort, afgewisseld met bekende nummers waar een café vanzelf op losgaat. Herkenbaar, maar nooit voorspelbaar.

De muziek gaat alle kanten op, maar altijd richting feest. Van classic rock en Nederrock tot stevige meezingers en dansbare tracks. Denk aan CCR, The Band, Eagles, Rolling Stones, Status Quo, Normaal, Golden Earring en nog zo het een en ander. Geen set is precies hetzelfde, maar de sfeer wel: gezellig druk, koppen die op en neer bewegen én tikkende vingers op de tafels.

Vanuit de Achterhoek spelen deze heren al jaren op cafés, kermissen, festivals, bruiloften en allerlei feesten tussendoor. Of het nou een volle kroeg, Abraham- en Sarah-viering, bruiloft is of een dorpsfeest: Catweazle speelt alsof het hun eigen avond is.

Kort gezegd:
Goede muziek, fijne samenzang, genoeg gitaar en altijd sfeer.
Biertje, droge worst en Catweazle en d’r bi-j. Meer heb je niet nodig.

Bekijk omschrijving
wo. 12-08-26

Lektrik (Ommer Bissingh)

LEKTRIK brengt classic rock met een dikke knipoog. Van sixties tot
zeroes, met bekende hits, lekker veel energie en altijd sfeer.
Van zachtjes meezingen tot losgaan: alles kan. Een avond met LEKTRIK
is gewoon ouderwets gezellig rocken.

Bekijk omschrijving
wo. 19-08-26

Velet Revolt (Ommer Bissingh)

Velvet Revolt ontstond uit een gemeenschappelijke drang naar stevigere muziek. De eerste vonk kwam van zangeres Sabrina. Hoewel ze met veel plezier zong in haar vorige band, verlangde ze naar een muziekstijl die dichter bij haar hart lag: hard rock en rock metal. De band waar ze speelde had haar de kans gegeven zich te ontwikkelen tot de zangeres die ze nu is, en daar is ze hen nog steeds dankbaar voor.

Haar pad kruiste dat van bassist Michael, die toevallig ook stopte op dat moment bij een classic rock-band. Met een gedeelde visie op een steviger geluid besloten ze de handen ineen te slaan en Velvet Revolt op te richten.

De zoektocht naar de rest van de band bleek een opmerkelijke reeks toevalligheden. Gitarist Bart kwam uit de vorige band van Sabrina, met dezelfde wens voor meer optredens en hardere muziek. Na een oproep op internet vonden ze drummer Richard, met wie Michael eerder had samengespeeld in de band Tof Cover. Ook Richard was op zoek naar een steviger genre. Als kers op de taart reageerde de tweede gitarist Tim, met wie Michael jaren geleden ook al in een bedrijfsband speelde.

Dit bijzondere samenkomen van muzikanten met een gedeelde visie is de basis van Velvet Revolt. Elk bandlid deelt dezelfde passie, inzet en doel: de podia veroveren met krachtige, eerlijke muziek, met invloeden van hard rock, rock metal en zelfs een vleugje blues. Ze zijn er klaar voor om hun passie met de wereld te delen.

Bekijk omschrijving
za. 19-09-26

Keigoed België

Keigoed Belgisch festival met 4 TOP Tribute Bands!

R.E.M. by The 40 Watt Band (21.30u – 23.00u)
Inmiddels overstijgt hun reputatie de landsgrenzen. The 40 watt band is niet zomaar een tribute maar een overtuigende herinterpretatie van de legendarische band R.E.M. Meerdere malen in een uitverkocht Metropool (Hengelo/Enschede) gespeeld. De muzikale uitvoering laat horen dat hier ervaren muzikanten staan waarbij de zang onmiddellijk herinneringen oproept aan Michael Stipe. Losing my Religion, The One I Love, Driver 8, Harborcoat…ze komen allemaal aan bod! Een optreden dat bewijst dat de muziek van R.E.M. nog steeds springlevend is!

Joy Division by Joy de Vivre (20.00u -21.00u)
Met hart en ziel houdt deze fantastische band de herinneringen en muziek van Joy Division in ere. Niet zomaar een tribute band, maar uitstekende muzikanten die al jaren weten hoe de muziek en de teksten bedoeld zijn. Luister naar de zanger en waan je dicht bij het stemgeluid van Ian Curtis. Zowel akoestisch, als versterkt zet deze band een geweldige ‘angry, scary live performance’ neer.

Blondie by Atomic (18.30u – 19.30u)
Deze band uit Putte (B) is in 2018 gestart met een welgemeende tribute aan Blondie. Een zeer gevarieerde set die gaat van punkrock over naar pop tot disco. Alle hits passeren de revue zoals Denis, Hanging on the Telephone, The Tide is High, Maria…. Met hart voor deze legendarische band speelt Atomic zeker de zaal weer plat.

Ramones by Bassless (17.00u – 18.00u)
Je moet het maar aandurven …. De nummers van The Ramones te spelen! Maar Bassless heeft al bewezen dat te kunnen en past dan ook perfect bij de drie andere Belgische bands. Kort, krachtig en gewaagd weten de mannen van Bassless direct een sfeer te creëren waarin je je weer in the eighties waant. Blitzkrieg Bob, Pet Sematary, I wanna Be Sedated…. Bassless laat ze allemaal horen en zien! Zanger Pietn Paramaribo is op zich al een feestje!

 

Tickets voorverkoop € 30,- / aan de deur € 35,- / Zaal open 16.00u

 

Bekijk omschrijving
za. 10-10-26

Metallica (Door Present Danger)

Present Danger komt wederom naar Ommen!
Begonnen als hardrockcoverband maar al snel een behoorlijk eigen repertoire opgebouwd wat resulteerde in het uitbrengen van vier albums en twee singles.
Daarnaast is de band in 2007 gestart als Metallica tribute en er wordt sindsdien een wervelende tributeshow gebracht op vele festivals en podia in binnen en buitenland met als hoogtepunten, een tour in de VS (Los Angeles en Las Vegas), Bospop, Graspop Metal Meeting Dessel (België) 2015 en 2018, support show Five FingerDeath Punch en theFoFestiv in Martigny (Zwitserland).
Ook is de band vaak te zien op de podia van de Legends of Rock tour en de Monsters of Rock tributefestivals.
Present Danger heeft zich ontwikkeld als de “NumberOne” Metallica tribute.
Groots op festivals en intiem in de kroeg!!!!

(deur: € 23,-)

Bekijk omschrijving
zo. 18-10-26

Marillion (Door Mr. Punch)

De Italiaanse Marillion komt weer naar Ommen!
Ze spelen nummers van het Fish tijdperk.
(ticket aan de deur € 20,-)

Bekijk omschrijving
za. 12-12-26

Money & The Man

Na jarenlang gespeeld te hebben als Overijssels hardste rock ‘n roll duo, doet Money & The Man er  een schepje bij op als powertrio. Als een Hendrix Experience ‘on Steroids’ slaat de rockband je met stevige riffs, dansbare grooves en gierende solo’s om de oren!

Money & the Man

Met een nieuwe bezetting (nu met basgitaar) en een nieuw album slaat de band in een zwaardere weg in en flirt Money & the Man met metal en stoner. De band speelt een energieke show waarbij beklommen, gesloopt en gerockt wordt. Een show met vleugjes All Them Witches, Hendrix en Black Keys en een must voor iedereen die van gitaar, fuzz en feesten houdt.

 

 

(Deur € 15,-)

Bekijk omschrijving